Van Leon naar Villar de Orbigo

20 mei 2021 - Hospital de Órbigo, Spanje

Geen ontbijt te krijgen dus zelf een bak koffie gemaakt. Eerst door Leon heen, na ruim 2 uur in een buitenwijk een grote supermarkt gevonden, daar een bak kwark met blauwe bessen gescoord als ontbijt. Kilometers langs de N120 gewandeld. Door een paar aardige dorpjes gekomen maar er was weinig beweging te bespeuren. Uiteindelijk maar een KitKat als lunch gegeten. Na 25 km doodmoe bij de geboekte hostel aangekomen. Op mijn vraag of er wat te eten was werd ontkennend geantwoord. 100 meter verder is een restaurant. Eerst maar gedouched daarna op zoek naar het restaurant. Hier een moeilijk gesprek gevoerd met de hulp van Google translate. Eerst rijst besteld maar die bleek even later toch op. Alternatief niet begrepen maar doe maar want ik heb honger. Bleek te zijn aardappelen die vaag leken op patat gebakken in veel te vette olie met bacon en 2 vette gebakken eieren erbij. Mijn diëtiste zal niet enthousiast zijn maar er zat iets in mijn maag. Ijs toe en daar valt niet veel aan te verpesten. Rond 8 uur als een blok in slaap gevallen en om 5 uur van de kou wakker geworden. Om half 8 zonder ontbijt op pad gegaan.

Rond 9 uur een croissant met koffie gedronken op een leuk terrasje.

Voor 12 uur was ik al op mijn volgende adres. Een leuke hostel beheerd door een Nederlands echtpaar. Heerlijk geluncht en nu aan de wijn.

1. Jan:
    20 mei 2021
    Was een gaaf dagje dus top
  2. Van Vliet Jeannet:
    Hoi Ida, ik ben je aan het volgen. Zelf heb ik in 2016 zonder te trainen van Porto naar Santiago de Compostela gelopen. Ik had via pelgrimsroute.nl geboekt om met bagagevervoer en slaapplaatsen de route te lopen. In totaal 230 kilometer gelopen in 13 dagen (2 rustdagen ook ingelast). Je zal wel moe zijn zo aan het begin van je tocht. Veel succes en ik ben benieuwd naar je avonturen.
  3. Ida:
    20 mei 2021
    De eerste dag was een beetje ver naar vandaafrustig aangedaan. Veel leesplezier